Mažakraujystė gali paveikti net intelektą

TitulinisTinklaraštisPatarimai
Mažakraujystė gali paveikti net intelektą

Nuolat jaučiatės pavargę? Pikti? Mieguisti? Tai gali būti mažakraujystės (anemijos) požymis. Mažakraujystė yra dažniausiai diagnozuojama kraujo liga. Lietuvoje sergamumas šia liga yra triskart didesnis nei Europos Sąjungoje ar net JAV.

Kas vyksta, kai organizmui trūksta geležies?

Kūno ląsteles deguonimi aprūpina kraujas. Deguonį sujungia eritrocituose esantis baltymas – hemoglobinas. Mažakraujystė diagnozuojama tuomet, jei hemoglobino yra mažiau nei 120 gramų litre kraujo. Tokiu atveju, kraujas išnešiojamas atlikti tik svarbiausioms funkcijoms. Taigi, odai, nagams, plaukams, akims deguonies lieka visai mažai, todėl šios kūno dalys nusilpsta. Pasekmės išryškėja, kai oda tampa blyški, plaukai ploni, akys balkšvos. Kai organizmas kenčia nuo deguonies stygiaus ilgesnį laiką, žmogus tampa irzlus, dirglus, jautrus, pasireiškia pasyvumas, meguistumas.

Pasirodo, nesprendžiant šios problemos gali sutrikti ne tik atmintis ir dėmesingumas, bet ir nukentėti intelektas. Teigiama, kad tie, kas ankstyvoje vaikystėje sirgo mažakraujyste, intelekto koeficientas yra mažesnis 10-15 taškų, nei tų, kurie šia liga nesirgo.

Kur dingsta geležis?

Kiekvieną dieną geležis yra prarandama ne tik su išmatomis, šlapimu, bet ir per odą. Vidutiniškai suaugusi moteris kasdien praranda apie 0,8 mg geležies, o suaugęs vyras apie 0,9 mg geležies. Tuo tarpu, per parą suaugusioms moterims reikia 18 mg geležies, o suaugusiems vyrams pakanka 8 mg.

Kai organizme sutrinka geležies pasisavinimas, atsiranda didelė tikimybė, kad išsivystys geležies stokos anemija. Geležies stygių gali nulemti ir šios priežastys: sumažėjęs skrandžio rūgštingumas, virškinamojo trako ligos, kraujavimas. Įdomu tai, kad net 25% anemijos atvejų sukelia lėtinė liga: infekcija, neinfekcinis uždegimas ar vėžys, o ne geležies stygius.

Nėštumas ir geležis

Jei moteris planuoja nėštumą, geležis yra itin svarbus komponentas sėkmingam vaisiaus vystymuisi. Medicinos specialistai įspėja, jog jei moters organizme pastebimas geležies trūkumas dar prieš nėštumą, labai tikėtina, kad būtent nėštumo metu išsivystys mažakraujystė. Taigi, jei moteris planuoja pastoti, labai svarbu užtikrinti, kad maisto racionas yra pilnavertis bei vartojami tinkami geležies preparatai.

Kaip efektyviai aprūpinti organizmą geležimi?

Medicinos specialistai išskiria du pagrindinius būdus, kaip organizmą aprūpinti geležimi. Visų pirma, rekomenduojama sveikai maitintis, pasirenkant produktus, kuriuose gausu geležies. Patartina į racioną įtraukti: jautieną, veršieną, galvijų kepenis, bolivinę balandą, moliūgus, lęšius, pupeles, granatus. Nors vaisiuose ir daržovėse yra geležies, tačiau jos kiekis yra nedidelis ir ji absorbuojama prasčiau. Iš mėsos geležį organizmas pasisavina efektyviausiai – net apie 20-30%.

Antrasis būdas prisotinti organizmą geležimi – vartoti tinkamus geležies preparatus kartu su laktoferinu. Laktoferinas padeda ne tik išnešioti geležį, bet ir ją įsisavinti. Gydytojai patvirtina, kad dažnu atveju pacientai daro klaidą, pamiršdami į mažakraujystės gydymą įtraukti ir laktoferiną, galvodami, kad pakaks vieno preparato – geležies. Tačiau tokiu pasirinkimu tik prailginamas gydymo laikas ir sumažinamas geležies absorbcijos efektyvumas.

Rekomenduojame

Mažakraujystė gali paveikti net intelektą
GLOBOFERRINA maisto papildas su laktoferinu 200 mg, 15 kaps.
Visi tinklaraščio įrašai

Susiję tekstai

Rodyti visus
Sportas moterims. Kokie privalumai?
Sportas moterims. Kokie privalumai?
Ką daryti, kad žaizda užgytų greičiau?
Ką daryti, kad žaizda užgytų greičiau?
Kaip prižiūrėti žaizdas, kad negrėstų kraujo užkrėtimas?
Kaip prižiūrėti žaizdas, kad negrėstų kraujo užkrėtimas?
Vasaros išdaiga – viduriavimas. Vienai amžiaus grupei tai gali baigtis net mirtimi.
Vasaros išdaiga – viduriavimas. Vienai amžiaus grupei tai gali baigtis net mirtimi.
Realybė šokiruoja: dažniausiai moterys nukenčia nuo intymaus partnerio
Realybė šokiruoja: dažniausiai moterys nukenčia nuo intymaus partnerio
Patarimai moterims. Kuo naudingos atostogos ir kaip joms pasiruošti?
Patarimai moterims. Kuo naudingos atostogos ir kaip joms pasiruošti?
Apsauginis laktoferino vaidmuo sergant COVID-19
Apsauginis laktoferino vaidmuo sergant COVID-19
Veiksmingų priemonių nuo COVID-19 paieškos
Veiksmingų priemonių nuo COVID-19 paieškos
Laktoferinas. Jo vaidmuo prieš virusines infekcijas (SARS-CoV-2)
Laktoferinas. Jo vaidmuo prieš virusines infekcijas (SARS-CoV-2)
Mažakraujystė. Ką būtina žinoti kiekvienam?
Mažakraujystė. Ką būtina žinoti kiekvienam?
Lytiniai santykiai po gimdymo. Ką reikia žinoti, kad seksas vėl taptų malonus?
Lytiniai santykiai po gimdymo. Ką reikia žinoti, kad seksas vėl taptų malonus?
Bijai vilko – neik į mišką, o kaip su erkėmis? Vaistininkės komentarai
Bijai vilko – neik į mišką, o kaip su erkėmis? Vaistininkės komentarai