Mėnesinės ir sportas. Ką būtina žinoti?

TitulinisTinklaraštisMoters sveikata
Mėnesinės ir sportas. Ką būtina žinoti?

Mėnesinės tikrai nėra priežastis tingėti ar apleisti sportą. Nors medicinos specialistai sutinka, kad efektyviausias laikas užsiimti fiziniu aktyvumu yra po mėnesinių, tačiau jei jums sportas nėra uždraustas dėl sveikatos problemų, judėjimo tomis dienomis neatsisakykite.

Pasirodo, net apie 80% moterų prieš menstruacijas jaučia jėgų antplūdį. Tačiau gydytojai įspėja, kad nepaisant jaučiamo energijos pertekliaus, reikėtų nepamiršti savęs pasaugoti ir nepersitempti. Taigi, šiuo atveju verta susipažinti su fizinės veiklos rekomendacijomis moters ciklo dienomis.

Moters ciklas ir rekomenduojama fizinė veikla

1 – 3 dieną gimdai susitraukinėjant aktyviausiai, geriausia užsiimti: vaikščiojimu, lengvomis kardio ir aerobinėmis treniruotėmis, jėgos, tempimo pratimais.

4 – 6 dieną, kai savijauta yra žymiai geresnė, o energijos daugiau, galima padidinti tempą ir jau įtraukti į sporto programą pilvo preso pratimus.

7 – 12 dieną moters organizmas yra ištvermingas ir pilnas energijos, todėl bėgimas, važinėjimas dviračiu ar kitos intensyvios kardio treniruotės yra tinkamas pasirinkimas.

13 – 16 dieną moters organizmas pasiekia piką – ovuliaciją, tad aktyvi veikla vis dar yra geros savijautos ir nuotaikos šaltinis.

17 – 28 dieną jaučiami nemalonūs PMS simptomai tokie kaip: raumenų skausmas, mieguistumas, galvos skausmas, prakaitavimas, krūtų paburkimas. Šiuo periodu aktyvūs hormonų pokyčiai padidina traumų riziką, todėl rekomenduojama užsiimti lengvesnio intensyvumo treniruotėmis.

Higiena tomis dienomis, kai sportuojate

Higiena menstruacijų metu yra labai svarbi, nes kraujas yra terpė, kurioje greitai dauginasi bakterijos. Be to, dėl hormono estrogeno kiekio pokyčių, makšties terpė mėnesinių metu yra šarminė (5,5–6 pH). Tai reiškia, kad makštis tampa mažiau atspari blogosioms bakterijoms bei jų plitimui. Taigi, mėnesinių metu makštyje esančios bakterijos gali žymiai lengviau patekti į gimdą.

Paketą per mėnesines reikėtų keisti ne rečiau nei kas 4 valandas. Po treniruotės rekomenduojama iškart apsiprausti duše, pasikeisti švarias apatines kelnaites ir, be abejo, intymios higienos paketą. Jokiais būdais neužlaikykite paketo po aktyvios fizinės veiklos, nes odai kaistant, kaista ir tarpvietė, todėl didėja tikimybė veistis bakterijoms.  

Dėl šios priežasties menstruacijų metu itin svarbu pasirinkti tokius intymios higienos paketus su anijonine juostele, kurie ne tik leistų komfortiškai jaustis, užtikrintų, kad skystis būtų užrakintas, bet ir leistų odai kvėpuoti (pvz. Lady Anion Active). Taip pat sportuojant patariama naudoti plonus paketus su sparneliais, kurie leistų laisvai judėti ir užtikrintų, kad skystis nepratekėtų.

Ginekologai rekomenduoja atkreipti dėmesį, kad pasirinkti paketai būtų pagaminti iš ekologiškos medvilnės, o jų sudėtyje nebūtų kvapiklių, dažiklių bei tokių kenksmingų medžiagų kaip: pesticidų, sunkiųjų metalų, aromatinių aminų. Atminkite, kuo daugiau nenatūralių medžiagų yra paketo sudėtyje, tuo didesnė tikimybė, kad oda šus ir veisis bakterijos.

Rekomenduojame

Mėnesinės ir sportas. Ką būtina žinoti?
Ploni paketai Lady ANION Active
Mėnesinės ir sportas. Ką būtina žinoti?
Higienos dėžutė "Užtikrintas sausumo pojūtis kasdien"
Mėnesinės ir sportas. Ką būtina žinoti?
Intymios higienos prausimosi putos CLOGIN, 150 ml
Visi tinklaraščio įrašai

Susiję tekstai

Rodyti visus
Sportas moterims. Kokie privalumai?
Sportas moterims. Kokie privalumai?
Realybė šokiruoja: dažniausiai moterys nukenčia nuo intymaus partnerio
Realybė šokiruoja: dažniausiai moterys nukenčia nuo intymaus partnerio
Patarimai moterims. Kuo naudingos atostogos ir kaip joms pasiruošti?
Patarimai moterims. Kuo naudingos atostogos ir kaip joms pasiruošti?
Kraujavimas po gimdymo
Kraujavimas po gimdymo
Lytiniai santykiai po gimdymo. Ką reikia žinoti, kad seksas vėl taptų malonus?
Lytiniai santykiai po gimdymo. Ką reikia žinoti, kad seksas vėl taptų malonus?
Pienligė gali sukelti net psichologinių problemų
Pienligė gali sukelti net psichologinių problemų
Moters intymi higiena. Kaip teisingai pasirūpinti?
Moters intymi higiena. Kaip teisingai pasirūpinti?
Kaip sušvelninti menopauzės simptomus
Kaip sušvelninti menopauzės simptomus
Menopauzė: gyvenimo kokybė priklauso tik nuo mūsų pačių
Menopauzė: gyvenimo kokybė priklauso tik nuo mūsų pačių
Nelaukiamiausia viešnia
Nelaukiamiausia viešnia
Ligos, apie kurias moterys vengia kalbėti
Ligos, apie kurias moterys vengia kalbėti
Moterų vasara: intymūs rūpesčiai
Moterų vasara: intymūs rūpesčiai